Building robust personnel scheduling: An ergonomic approach
Construire des ordonnancements du personnel robustes : une approche ergonomique
Abstract
Scheduling -that is to say the allocation (under constraints) of resources to tasks -is a distributed design activity. Due to the unstable and uncertain nature of production environments, schedulers aim to design "robust" schedules, i. e. schedules that resist to disruptions. A study of a personnel scheduling activity in a commercial context shows that robustness is dynamically built on the basis of collective strategies implemented by the schedulers of different levels. The robustness thus takes different forms and concerns different temporalities.
L'ordonnancement –c'est-à-dire l'affectation de ressources à des tâche sen tenant compte de contraintes–est une activité de conception distribuée. Compte tenu du caractère instable et incertain des environnements de production, les ordonnanceurs cherchent à concevoir des ordonnancements "robustes", c’est-à-dire qui permettent de faire face aux aléas. Une étude de l’activité d’ordonnancement du personnel dans un contexte commercial met en évidence que la robustesse est construite dynamiquement grâce à la mise en œuvre par les ordonnanceurs des différents niveaux d’une diversité de régulations collectives.La robustesse prend ainsi différentes formes et concerne différentes temporalités.
Domains
Psychology
Origin : Publisher files allowed on an open archive