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De la définition théorique du haut potentiel intellectuel (HPI) aux conséquences pratiques : Informations à l’intention du corps enseignant sur le HPI et les mesures de différenciation pédagogique

Abstract : The gifted was defined for the first time by Terman (1925) as characterizing children with a much higher than average IQ, a definition that is the subject of a certain consensus today, but not unanimous that this either in research or in practice. From this definition directly derive the criteria for identifying the gifted. The lack of uniqueness poses a number of problems that will be examined. Then some recommendations will be proposed.
Document type :
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https://hal-cnam.archives-ouvertes.fr/hal-03671624
Contributor : Lyric Jenkins Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Wednesday, May 18, 2022 - 3:39:40 PM
Last modification on : Thursday, June 2, 2022 - 3:28:07 PM

Identifiers

  • HAL Id : hal-03671624, version 1

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Citation

Katia Terriot. De la définition théorique du haut potentiel intellectuel (HPI) aux conséquences pratiques : Informations à l’intention du corps enseignant sur le HPI et les mesures de différenciation pédagogique. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, Pleiomedia, 2018, 30 (3), pp.265-270. ⟨hal-03671624⟩

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