De la définition théorique du haut potentiel intellectuel (HPI) aux conséquences pratiques - Archive ouverte HAL Access content directly
Journal Articles Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant Year : 2018

De la définition théorique du haut potentiel intellectuel (HPI) aux conséquences pratiques

Abstract

The gifted was defined for the first time by Terman (1925) as characterizing children with a much higher than average IQ, a definition that is the subject of a certain consensus today, but not unanimous that this either in research or in practice. From this definition directly derive the criteria for identifying the gifted. The lack of uniqueness poses a number of problems that will be examined. Then some recommendations will be proposed.
Not file

Dates and versions

hal-03671624 , version 1 (18-05-2022)

Identifiers

  • HAL Id : hal-03671624 , version 1

Cite

Katia Terriot. De la définition théorique du haut potentiel intellectuel (HPI) aux conséquences pratiques : Informations à l’intention du corps enseignant sur le HPI et les mesures de différenciation pédagogique. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2018, 30 (3), pp.265-270. ⟨hal-03671624⟩
104 View
0 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More