Skip to Main content Skip to Navigation
New interface
Journal articles

De la définition théorique du haut potentiel intellectuel (HPI) aux conséquences pratiques : Informations à l’intention du corps enseignant sur le HPI et les mesures de différenciation pédagogique

Abstract : The gifted was defined for the first time by Terman (1925) as characterizing children with a much higher than average IQ, a definition that is the subject of a certain consensus today, but not unanimous that this either in research or in practice. From this definition directly derive the criteria for identifying the gifted. The lack of uniqueness poses a number of problems that will be examined. Then some recommendations will be proposed.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadata

https://hal-cnam.archives-ouvertes.fr/hal-03671624
Contributor : Lyric Jenkins Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Wednesday, May 18, 2022 - 3:39:40 PM
Last modification on : Wednesday, September 28, 2022 - 5:59:47 AM

Identifiers

  • HAL Id : hal-03671624, version 1

Collections

Citation

Katia Terriot. De la définition théorique du haut potentiel intellectuel (HPI) aux conséquences pratiques : Informations à l’intention du corps enseignant sur le HPI et les mesures de différenciation pédagogique. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2018, 30 (3), pp.265-270. ⟨hal-03671624⟩

Share

Metrics

Record views

64