Recognition as a means for apprehending work relationships. The story of Marie L, a call centre phone staff member - Archive ouverte HAL Access content directly
Journal Articles Nouvelle Revue du travail Year : 2018

Recognition as a means for apprehending work relationships. The story of Marie L, a call centre phone staff member

El reconocimiento: una herramienta para aprovechar la relación con el trabajo. El ejemplo de Marie L., operadora de un centro telefónico

« Au bout d’un moment on pète un boulon quand on vous prend pour des pions ». Marie, téléconseillère, et la (non)reconnaissance au travail

(1, 2)
1
2

Abstract

Corps au travail, corps travaillés « Au bout d'un moment on pète un boulon quand on vous prend pour des pions » Marie, téléconseillère, et la (non)reconnaissance au travail Recognition as a means for apprehending work relationships. The story of Marie L, a call centre phone staff member El reconocimiento: una herramienta para aprovechar la relación con el trabajo. El ejemplo de Marie L., operadora de un centro telefónico Maëlezig Bigi Édition électronique URL : https://journals.openedition.org/nrt/5201
Fichier principal
Vignette du fichier
nrt-5201.pdf (300.21 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Publisher files allowed on an open archive

Dates and versions

hal-03715435 , version 1 (06-07-2022)

Licence

Attribution - NonCommercial - NoDerivatives - CC BY 4.0

Identifiers

Cite

Maëlezig Bigi. « Au bout d’un moment on pète un boulon quand on vous prend pour des pions ». Marie, téléconseillère, et la (non)reconnaissance au travail. Nouvelle Revue du travail, 2018, 14, ⟨10.4000/nrt.5201⟩. ⟨hal-03715435⟩
22 View
12 Download

Altmetric

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More