Simulation en santé, gestion des émotions et performance - Cnam - Conservatoire national des arts et métiers Access content directly
Journal Articles Soins Cadres Year : 2020

Simulation in health, emotion management and performance

Simulation en santé, gestion des émotions et performance

Abstract

Simulation Learning is a teaching method that has become essential in nursing education. It still raises questions among trainers as to its influence on the emotions of learners in simulated work situations. The results of an action research carried out within the IFITS demonstrate the added value of the management of emotions on the individual performance in the action of the learners-caregivers.
L’apprentissage par la simulation est une méthode pédagogique qui est devenue incontournable dans la formation infirmière. Elle suscite des questionnements chez les formateurs au sujet de son influence sur les émotions des apprenants en situation professionnelle simulée. Les résultats d’une recherche-action menée au sein de l’institut de formation interhospitalier Théodore-Simon démontrent la plus-value de la gestion des émotions pour la performance individuelle dans l’action des apprenants soignants.
Not file

Dates and versions

hal-04053661 , version 1 (31-03-2023)

Identifiers

Cite

Christelle Dorbon, Sandrine Villerot, Laurence Appriou-Ledesma. Simulation en santé, gestion des émotions et performance. Soins Cadres, 2020, 29 (123), pp.50-54. ⟨10.1016/j.scad.2020.10.014⟩. ⟨hal-04053661⟩

Collections

CNAM CDFT-CNAM FAP
16 View
0 Download

Altmetric

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More